Friday, August 13, 2010

Berkongsi Sesuatu…


Setiap orang didunia ada kenangan indah yang tidah dapat dilupakan … ye aku juga begitu.. kenangan aku ketika di bangku sekolah. Sekolah Menengah Teknik Jasin, sebuah sekolah yang cukup gagah dan indah mengasah bakat aku sebagai seorang pemimpin. Daripada insan biasa kepada insan yang luar biasa, mungkin orang diluar menyatakan aku biasa tapi aku rasa bagai aku seorang yang luar biasa…biarlah apa orang diluar ingin katakan aku tetap aku. Disinilah aku belajar bercakap dikhalayak ramai, disinilah aku belajar berkawan dengan begitu rapat, disinilah juga aku mengenal erti kasih sayang seorang guru terhadap muridnya dan pelbagai lagi. Terima kasih semua kepada rakan-rakan aku yang banyak berjasa.
Rakan baik aku yang banyak membantu...terima kasih...aku memanggihnya imam kerana ia sentiasa mengimamkan kami ketika solat.

Bermula daripada ketua kelas kepada seorang pengawas yang yang bagi aku gigih dalam melaksanakan tugas aku yang telah dipertanggungjawabkan. Aku melangkah setapak menjadi salah seorang exco didalam badan pengawas iaitu kebersihan. Ya adakalanya aku rasa seperti mudah mendengar tugas itu. Rupa-rupanya tidak, berat juga tugas tersebut tambahan lagi sekolah aku ketika itu sedang bertanding di peringkat negeri untuk menjadi sekolah paling ceria. Ya, sungguh seronok melihat kelas-kelas yang begitu komitet dalam menceriakan kelas mereka.

Rakan-rakan seperjuangan aku yang banyak membantu di samping guru-guru pembimbing yang begitu komitted menjalankan tanggungjawab beliau.

Rakan sepasukan aku meletak jawatan akibat masalah yang tidak dapat dielakkan. Bermula disitu seperti berlaku tsunami untuk memilih jawatan bagi menggantikan rakan aku. Rakan-rakan diluar fikir apakah jawatan tersebut ya? Ya jawatan tersebut ialah Ketua Pengawas merangkap Ketua Pelajar sekolah. Satu pertandingan yang diundi oleh para pelajar dan guru diadakan. Aku terpilih sebagai majoriti kepada undian tersebut. Dipanggil oleh guru aku. Sehingga sekarang aku masih ingat lagi namanya. Cikgu Md Shah, seorang yang sangat tegas dalam menjalankan tugas. Kalau tidak percaya tanyalah kepada semua bekas pelajar Sekolah Menengah Teknik Jasin 2004/2005. Aku sangat mengaguminya, sekarang beliau sudah bertugas di salah sebuah Kolej Matrikulasi..”All The Best” cikgu.

Kesimpulannya, Sekolah Menengah Teknik Jasin merupakan sebuah sekolah yang cukup bermakna bagi aku kerana banyak menggamit memori indah disamping mengembangkan potensi diri aku ini yang tidak pernah aku kenali. Bermula disini dan tiada akhirnya kerana aku tahu aku adalah insan cemerlang yang bakal menggegarkan tanah air hingga ke mata dunia. Wahai dunia lihatlah...Akan aku buktikan....

1 comment:

  1. ketua pengawas rupanye ... patotla banyak cakap ..huhu

    ReplyDelete